Już tysiąc mieszkańców ma Kartę "Mój Szczecinek"

Publikowane od

Za nami pierwszy tydzień funkcjonowania Karty Mieszkańca „Mój Szczecinek”. Mamy sporo ponad tysiąc założonych kont, zbliżamy się już także do granicy tysiąca aktywnych Kart. 


24 marca był debiutem Karty Mieszkańca „Mój Szczecinek” i punktualnie o godzinie 9 zaczęły napływać pierwsze wnioski, a w punkach wydawania Kart – przypomnijmy w Urzędzie Miasta i Centrum Informacji Turystycznej na deptaku - ustawiły się kolejki chętnych. Na koniec pierwszego tygodnia mieliśmy założonych 1155 kont, z czego zdecydowana większość – 954 – jest już aktywna. 


Dwie trzecie mieszkańców Szczecinka decyduje się na założenie konta i otrzymanie Karty za pośrednictwem aplikacji na smartfonie. Co trzecia jest wydawana wersji tradycyjnej, a więc plastikowej. Oczywiście można mieć ją jednocześnie w obu wydaniach: aplikacji telefonicznej i karty w portfelu (w tym drugim wypadku należy się zgłosić po odbiór do ratusza lub CIT, gdzie karta jest drukowana). Także jedna trzecia posiadaczy Karty „Mój Szczecinek” – oprócz Pakiety Mieszkańca, który przysługuje wszystkim – ma dodatkowo Pakiet Seniora. 
 

Rośnie również grono Partnerów, czyli podmiotów oferujących różne zniżki i bonusy. Do spółek i instytucji miejskich dołączają cały czas nowe podmioty. Punkty Partnerów poznacie Państwo po naklejkach, jakie znajdują się na witrynach lub drzwiach sklepów, punktów usługowych, czy też firm handlowych. Są wśród nich m.in. korporacje taksówkowe, kwiaciarnie, kino, basen, korty tenisowe, salony urody czy też markety sieci Intermarche, w których w poniedziałki posiadacze Karty zakupy zrobią z 5-procentowym upustem. Aktualne i wciąż rosnące grono Partnerów wraz z listą zniżek znajdziecie Państwo w aplikacji „Mój Szczecinek” na telefon i na stronie karta.szczecinek.pl
 

Projekt w Szczecinku jest nowy więc przy składaniu wniosków zdarzają się błędy. – Bardzo prosimy o uważne wypełnianie wniosków i dołączanie odpowiednich załączników - mówi Julia Michałowska-Przybysz z Biura Prasowego Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Szczecinek. – Bywa np., że dołączany jest PIT-11, który wydaje pracodawca, a potrzebujemy zeznanie składane w Urzędzie Skarbowym. Ale z dnia na dzień jest pod tym względem lepiej. W wypadku pomyłki każdemu wysyłamy informację, co należy poprawić, dzwonimy także i wyjaśniamy wszelkie wątpliwości. 
 

Już na starcie Karty możemy więc powiedzieć, że zainteresowanie jej posiadaniem jest bardzo duże. Tysięczną Kartę „Mój Szczecinek” wydaliśmy w czwartek, 27 marca. Dla porównania – taką granicę w programie karty „Aktywni 60 plus”, oferującej już ponad dekadę temu ulgi dla seniorów, udało się przekroczyć po niespełna miesiącu. W pierwszym tygodniu po uruchomieniu po ich odbiór zgłosiło się ponad 300 osób. Po 10 latach liczba wydanych kart seniora zbliżyła się do 6 tysięcy. – Z doświadczenia innych miast, które od lat wydają karty mieszkańca możemy powiedzieć, że „wyrabia” je mniej więcej połowa uprawnionych – dodaje Julia Michałowska-Przybysz. 


Wszelkie informacje o Karcie „Mój Szczecinek” – jak ją założyć, jakie dokumenty dołączyć, gdzie i kiedy można odebrać wersję plastikową oraz co ona daje – znajdziecie na stronie internetowej karta.szczecinek.pl

Akapit galerie
ikona rady miejskiej
ikona recyklingu
ikona kalendarza