Burmistrz Miasta Szczecinek ogłasza otwarty konkurs ofert
Dotyczy on „Prowadzenia punktów dostarczania, wydawania oraz wymiany żywności, odzieży, obuwia, mebli i przedmiotów codziennego użytku”.
I. Rodzaj zadania publicznego
Działalność charytatywna.
II. Nazwa zadania konkursowego
Prowadzenie punktów dostarczania, wydawania oraz wymiany żywności, odzieży, obuwia, mebli
i przedmiotów codziennego użytku.
III. Cel realizacji zadania
1. Wspieranie osób ubogich i potrzebujących poprzez nieodpłatne wydawanie żywności, odzieży, obuwia, zabawek, mebli, przedmiotów codziennego użytku, drobnego sprzętu domowego, książek, itp.
2. Zapobieganie marnowaniu żywności.
3. Działanie proekologiczne poprzez „dawanie drugiego życia” odzieży i przedmiotom.
IV. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na jego realizację zadania
Na realizację zadania w roku 2025 planuje się przeznaczyć z budżetu Miasta Szczecinek kwotę
15 000 zł. Zlecenie realizacji zadania nastąpi w formie powierzenia lub wsparcia.
V. Zasady przyznawania dotacji
1. W konkursie ofert mogą uczestniczyć organizacje pozarządowe oraz inne podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które łącznie spełniają następujące warunki:
a) prowadzą działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem,
b) przedstawią prawidłowo sporządzoną ofertę na obowiązującym formularzu,
c) załączą dokumenty wymienione w pkt. 4.
2. Ofertę należy przygotować na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r.
w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. poz. 2057).
3. W części III pkt 4 „Plan i harmonogram działań” należy uwzględnić opis proponowanych działań, który powinien mieć odzwierciedlenie w części III pkt 5 „Opis zakładanych rezultatów realizacji zadania publicznego” oraz w części V.A „Zestawienie kosztów realizacji zadania”.
4. Do oferty należy dołączyć:
a) kopię dokumentu potwierdzającego status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących – dotyczy oferentów, którzy nie podlegają wpisowi w Krajowym Rejestrze Sądowym,
b) oryginał lub kopię pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia zgodnie z ustawę z dnia
16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111) opłaty skarbowej (od oryginału, odpisu, wypisu lub kopii) w wysokości 17 zł wniesionej na rachunek Urzędu Miasta
w Szczecinku 24 8935 0009 1300 4758 2000 0040,
c) regulamin podzielni,
d) dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzona podzielnia, np. akt własności, umowa najmu, umowa użyczenia, porozumienie w sprawie udostępnienia lokalu lub przyrzeczenie użyczenia lokalu, zawarte na okres nie krótszy, niż czas realizacji zadania,
5. Wszystkie kopie dokumentów powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem poprzez zawarcie na pierwszej lub ostatniej stronie dokumentu opatrzonej datą formuły o treści: „Potwierdza się za zgodność z oryginałem strony od… do…” wraz z podpisem jednej z osób posiadającej prawo reprezentacji oferenta.
VI. Terminy i warunki realizacji zadania
1. Zadanie, które jest przedmiotem konkursu, ma być realizowane od dnia podpisania umowy do
31 grudnia 2025 r.
2. Zadanie ma być realizowane zgodnie z zapisami umowy i informacjami zawartymi w załącznikach.
3. Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi
w kalkulacji przewidywanych kosztów, przy czym przesunięcie uznaje się za zgodne z umową, gdy dana pozycja kosztorysu nie wzrosła o więcej niż 20%.
VII. Termin składania ofert
1. Składanie ofert na realizację zadania następuje do 7 lutego 2025 r. do godziny 11.00 O zachowaniu terminu decyduje data i godzina wpływu oferty do Urzędu Miasta Szczecinek.
2. Oferty należy składać w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem „Prowadzenie punktów bezpłatnej wymiany” w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Szczecinek, pl. Wolności 13, 78-400 Szczecinek lub przesłać pocztą.
3. Oferty złożone na innych formularzach, złożone po terminie lub niekompletne i nieuzupełnione w ciągu
2 dni roboczych od daty powiadomienia zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.
VIII. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert
1. Wybór ofert nastąpi w ciągu 14 dni od terminu składania ofert.
2. Oceny merytorycznej dokona komisja konkursowa powołana przez Burmistrza Miasta Szczecinek zgodnie z następującymi kryteriami:
a) możliwości realizacji zadania publicznego przez oferenta z uwzględnieniem warunków realizacji zadania określonych w ogłoszeniu – od 0 do 20 pkt.
b) kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym rodzaj, celowość i adekwatność planowanych kosztów - – od 0 do 25 pkt.
c) proponowana jakość wykonania zadania – od 0 do 25 pkt.
d) planowany wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków – od 0 do 20 pkt.
e) doświadczenie oferenta w realizacji zadań o podobnym charakterze oraz dotychczasowa współpraca organizacji z Miastem, rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych środków –
od 0 do 10 pkt.
3. Oferta może być zlecona do realizacji zadania, jeśli uzyskała minimum 50 punktów.
4. Decyzję o wyborze podmiotu/ów, który/-e uzyska/-ją dotację oraz o jej wysokości podejmie Burmistrz Miasta Szczecinek po przedstawieniu przez komisję konkursową oceny ofert.
5. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku oferent może negocjować zmniejszenie zakresu rzeczowego zadania lub wycofać swoją ofertę.
6. W przypadku otrzymania mniejszej dotacji niż wnioskowana i wynegocjowania mniejszego zakresu rzeczowego zadania, przed podpisaniem umowy oferent zobowiązany jest do przedłożenia zaktualizowanej kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania oraz zaktualizowanego planu
i harmonogramu, a jeżeli jest to niezbędne, to również zaktualizowanego opisu rezultatów.
7. Burmistrz Miasta Szczecinek może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji
i podpisania umowy w przypadku, gdy okaże się, że rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie, podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolności do czynności prawnych, zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.
8. Szczegółowe warunki realizacji, finansowania i rozliczenia zadania regulować będą umowy zawarte pomiędzy Miastem Szczecinek a podmiotami, których oferty zostały wybrane.
IX. Miasto Szczecinek nie realizowało w latach 2023-2024 zadań tego samego rodzaju.
Osobą upoważnioną do udzielenia informacji udziela Główny Specjalista ds. uzależnień oraz kontaktów
z organizacjami pozarządowymi - Urząd Miasta Szczecinek – budynek B pok. 115, tel. 94 37 141 53.