850 tys. złotych na sport dzieci i młodzieży
Burmistrz Szczecinka ogłosił otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych oraz podmiotów,
o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 z późn.zm.) na realizację zadań własnych Miasta Szczecinek w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej wśród dzieci i młodzieży w 2025 roku.
***
Burmistrz Miasta Szczecinek
ogłasza otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych oraz podmiotów, o których mowa w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na realizację zadań własnych Miasta Szczecinek w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej wśród dzieci
i młodzieży w 2025 roku.
I. Zakres i wysokość dotacji:
Na organizację zajęć sportowo-rekreacyjnych, szkolenie i współzawodnictwo sportowe oraz organizację obozów sportowych przeznacza się w 2025 roku kwotę 850 000,00PLN (osiemset pięćdziesiąt tysięcy złotych) z podziałem na następujące dyscypliny sportu:
1. Piłka nożna 157 000,00 złotych,
2. Sporty walki 105 000,00 złotych,
3. Sporty okołobasenowe 98 000,00 złotych,
4. Lekkoatletyka 95 000,00 złotych,
5. Akrobatyka sportowa i fitness 65 000,00 złotych,
6. Piłka siatkowa: 60 500,00 złotych,
7. Koszykówka 49 000,00 złotych,
8. Tenis ziemny 46 000,00 złotych,
9. Sport dzieci niepełnosprawnych intelektualnie 23 000,00 złotych,
10. Biegi przeszkodowe 23 000,00 złotych,
11. Żeglarstwo 19 500,00 złotych,
12. Narty wodne i wakeboarding 15 000,00 złotych,
13. Badminton 14 000,00 złotych,
14. Strzelectwo 7 500,00 złotych,
15. Piłka ręczna 5 000,00 złotych,
16. Szachy 5 000,00 złotych,
17. Unihokej 5 000,00 złotych,
18. Brydż sportowy 5 000,00 złotych,
19. Punkty uzyskane w systemie Sportu
Młodzieżowego 50 000,00 złotych,
20. Rezerwa 2 500,00 złotych.
II. Wysokość zrealizowanych przez Miasto Szczecinek w roku ogłoszenia otwartego konkursu i w roku poprzednim środków publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami wyniosły:
a/ 2023 roku - 750 000,00 złotych,
b/ 2024 roku - 750 000,00 złotych.
III. Wymagania do oferty i załączonych dokumentów:
1. Ofertę należy składać wyłącznie na formularzu zgodnym z rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 roku w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057), którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ogłoszenia.
2. Formularz oferty, o którym mowa w pkt. III.1. dostępny jest na stronie www.osir.szczecinek.pl
w zakładce (kluby sportowe/druki do pobrania), w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.osir.szczecinek.pl. (w zakładce druki do pobrania/kluby sportowe), w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.szczecinek.pl (w zakładce organizacje pozarządowe/druki do pobrania) oraz w Ośrodku Sportu i Rekreacji w Szczecinku przy ulicy Piłsudskiego 3, pokój nr 1 w godzinach urzędowania.
3. Każdy z oferentów może złożyć tylko jedną ofertę w jednej dyscyplinie sportowej (w jednym koszyku).
4. Do oferty należy dołączyć załączniki wymienione w punkcie IV niniejszego ogłoszenia.
5. Oferta należy wypełnić czytelnie, w każdym polu, jeżeli wypełnienie nie dotyczy podmiotu, należy wpisać „nie dotyczy”.
6. Wymagane jest złożenie oświadczeń znajdujących się na ostatniej stronie formularza oferty,
o którym mowa w punkcie V.1., poprzez skreślenie lub/i wypełnienie właściwych pozycji. Brak skreślenia lub wypełnienia stanowi brak oświadczeń, a tym samym błąd formalny oferty.
7. W przypadku składania kserokopii wymaganych dokumentów każda strona dokumentu powinna być potwierdzona za zgodność z oryginałem, przez co najmniej jedną osobę reprezentującą podmiot, zgodnie z wpisem do właściwego rejestru.
8. Wykazanie w ofercie wkładu rzeczowego nie jest obowiązkowe, co oznacza, że nie należy ich wykazywać.
IV. Do oferty należy załączyć:
1. Oświadczenie o średniej miesięcznej liczbie uczestników w zajęciach w 2024 roku oraz imienna lista uczestników zajęć (z ominięciem piłki nożnej), które wzór stanowi załącznik nr 3 do ogłoszenia.
2. W dyscyplinie piłka nożna Oświadczenie o ilości zawodników w ewidencji zawodników ZZPN (extranet), według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do ogłoszenia.
3. Kserokopie uprawnień trenerów prowadzących szkolenie w klubie (licencje związków sportowych, świadectwa i dyplomy ukończenia szkół, inne uprawnienia związane ze specyfiką dyscypliny).
V. Zasady przyznawania dotacji:
1. Kwota dotacji nie może przekroczyć 90% całkowitego kosztu zadania.
2. Co najmniej 10% zadania stanowią: wkład własny (środki finansowe własne, środki finansowe pozyskane z innych źródeł) oraz wpłaty i opłaty adresatów zadania.
3. Dotacja może być przeznaczona na zakup materiałów i towarów z wyłączeniem środków trwałych oraz na pokrycie kosztów usług niezbędnych do realizacji zadania, w szczególności:
a) zakupu odzieży, obuwia i sprzętu sportowego,
b) zakupu artykułów spożywczych oraz odżywek dla zawodników,
c) kosztów zakwaterowania i wyżywienia uczestników zadania,
d) koszty opłat licencyjnych oraz rejestracyjnych związanych bezpośrednio z udziałem
w zawodach,
e) koszty obsługi sędziowskiej, opieki medycznej oraz koszty odnowy biologicznej zawodników,
f) koszty ubezpieczenia zawodników i uczestników zadania,
g) koszty transportu i wynagrodzenia trenerów oraz opiekunów,
h) koszty obsługi księgowej,
i) koszty zakupu paliwa do samochodu prywatnego pod warunkiem prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu oraz zawarcia umowy na użytkowanie prywatnego pojazdu do celów służbowych,
j) zakup materiałów promocyjnych zadania,
k) bezpośrednie koszty utrzymania obiektów, uwzględniające wyłącznie koszty czynszu, ogrzewania, energii elektrycznej, wody i odprowadzania ścieków, wywozu śmieci - nie więcej niż 5% przyznanej dotacji.
4. Łączne koszty wynagrodzenia szkoleniowców (brutto) nie mogą przekraczać 60% przyznanej dotacji, w tym wynagrodzenia opiekunów i kierowników obozów sportowych.
5. Dotacji oferent nie może przeznaczyć na:
a) zakup papierosów, alkoholu oraz innych używek,
b) ponoszenie kosztów na nabycie oraz remont środków trwałych,
c) cła oraz opłaty skarbowe,
d) koszty związane z otrzymaniem oraz spłatą kredytów i pożyczek,
e) działalność gospodarczą, polityczną i religijną,
f) odsetki z tytułu opóźnienia w zapłacie, grzywny i mandaty karne oraz inne kary.
VI. Terminy i warunki realizacji zadania:
1. Realizacja zadania obejmuje okres od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2025 roku.
2. Zadanie ma być realizowane zgodnie z zapisami umowy i informacjami zawartymi w załącznikach.
3. Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów, przy czym przesunięcie uznaje się za zgodne z umową, gdy dana pozycja kosztorysowa nie wzrosła o więcej niż 30%.
4. W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane zmiany w warunkach realizacji umowy dotyczące wyłącznie przyszłych działań i związanych z nimi terminami realizacji, kosztów powiązanych z działaniami, w tym utworzenie nowych pozycji w kosztorysie oraz rezultatów do osiągnięcia, przy czym wprowadzone zmiany nie mogą zmieniać istoty zadania publicznego, na który została podpisana umowa.
5. Propozycje zmian warunków realizacji zadania zleceniobiorca zgłasza w formie podpisanej przez upoważnione osoby aktualizacji, zgodnie z załącznikiem nr 5 i 6.
6. Zmiany, po ich akceptacji przez stronę rozpatrującą aktualizację, wymagają formy pisemnej w formie podpisanego przez obie strony aneksu.
VII. Kryteria wyboru ofert:
1. Wymagania formalne:
a) podmiot składający ofertę jest uprawniony do jej złożenia na podstawie art. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 z późn.zm.);
b) zgodność celów statutowych oferenta z zadaniem określonym w ogłoszeniu,
c) złożenie oferty na obowiązującym formularzu oraz spełnienie wymagań do oferty wskazanych w punkcie III,
d) terminowe złożenie oferty,
e) kompletność załączonej dokumentacji, o której mowa w punkcie IV oraz spełnienie wymagań do dokumentacji z punktu III.
2. Ocena merytoryczna oferty. Oferta będzie oceniana według poniższych kryteriów z zastosowaniem punktacji od 0 do 20:
a) kalkulacja kosztów realizacji zadania i jej zgodność z harmonogramem – do 20 pkt,
b) ocena wcześniejszej współpracy z Miastem Szczecinek – do 20 pkt,
c) rzetelność i terminowość rozliczenia otrzymanych dotychczas dotacji – do 20 pkt,
d) udział własnych środków finansowych – do 20 pkt,
e) dotychczasowe doświadczenie oferenta w realizacji podobnych zadań – do 20 pkt,
f) współpraca organizacji z zarządcami udostępnianych obiektów – do 20 pkt;
g) liczba uczestników realizacji zadania - do 20 pkt,
h) rezultaty realizacji zadania oraz sposób monitorowania rezultatów – do 20 pkt,
i) uzyskane punkty w systemie Sportu Młodzieżowego - do 20 pkt.
3. W przypadku podmiotu składającego ofertę po raz pierwszy, ocena merytoryczna wg kryteriów wskazanych w punkcie 2 lit. b, c i f, będzie odbywać się z zastosowaniem punktacji od 0 do 10.
4. Dopuszcza się stosowanie dodatkowych kryteriów ustalonych przez Komisję wynikających ze specyfiki danej dyscypliny.
VIII. Tryb przyznawania dofinansowania:
1. Ostateczną decyzję o wyborze podmiotu, które uzyskają dotację oraz jej wysokość podejmie Burmistrz Miasta Szczecinek, w terminie nie późniejszym niż 14 dni, licząc od ostatecznego terminu składania ofert, na podstawie oceny ofert przez Komisję Konkursową.
2. Burmistrz Miasta Szczecinek powoła Komisję konkursową, która dokona oceny ofert według karty oceny stanowiącej załącznik nr 1 do ogłoszenia.
3. Dokonując ocen ofert Komisja konkursowa będzie stosowała kryteria zawarte w punkcie VII.
4. Decyzja Burmistrza Miasta Szczecinek o odrzuceniu oferty lub odmowa udzielenia dotacji jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
5. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone niezwłocznie:
a) na stronie internetowej OSiR w Szczecinku www.osir.szczecinek.pl,
b) na tablicach ogłoszeń Urzędu Miasta w Szczecinku oraz OSiR w Szczecinku,
c) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta w Szczecinku: www.bip.szczecinek.pl,
oraz OSiR w Szczecinku: www.bip.osir.szczecinek.pl.
6. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa niż podana w złożonej ofercie, w takim przypadku oferent może:
a) odstąpić od zawarcia umowy, powiadamiając o tym pisemnie ogłaszającego konkurs
w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyników,
b) przystąpić do negocjacji z Burmistrzem Miasta Szczecinek na temat zmniejszenia zakresu rzeczowego i finansowego w terminie nie późniejszym niż 14 dni od dnia ogłoszenia wyników.
W przypadku niezłożenia oświadczenia, o którym mowa w punkcie 6 lit. a oraz nieprzystąpienia
do negocjacji, o których mowa w punkcie 6 lit. b, umowa z oferentem nie zostanie podpisana.
W wyniku pozytywnych negocjacji, podpisanie umowy nastąpić może wyłącznie po przedłożeniu przez oferenta zaktualizowanego harmonogramu realizacji zadania oraz zaktualizowanego kosztorysu, których wzory stanowią załączniki nr 5 i 6.
7. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
8. Burmistrz Miasta może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie podpisania umowy
w przypadku, gdy okaże się, że podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolności do czynności prawnych albo zostaną ujawnione okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.
9. Przekazanie dotacji nastąpi w całości, po podpisaniu umowy (w ciągu 30 dni od daty podpisania umowy) lub w transzach w terminach ustalonych w umowie. Warunkiem przekazania środków finansowych jest ujęcie kwot dotacji w uchwale budżetowej, przyjętej przez Radę Miasta Szczecinek.
10. Podpisanie umowy, której wzór określa rozporządzenie Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 roku w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057) musi nastąpić w terminie 14 dni, licząc od dnia rozstrzygnięcia konkursu. Po tym terminie strony nie są związane ofertą.
11. Szczegółowe warunki realizacji, finansowania i rozliczenia zadania regulować będzie umowa zawarta pomiędzy Miastem Szczecinek a organizacją, której oferta została wybrana.
IX. Warunki uzupełnienia ofert:
1. Oferty, które będą posiadały braki wyłącznie w zakresie:
a/ uzupełnienia brakujących podpisów pod wnioskiem w przypadku, gdy wniosek nie został podpisany przez wszystkie osoby uprawnione statutowo do zaciągania zobowiązań majątkowych,
b/ złożenia podpisu pod załącznikami do wniosku przez osoby uprawnione statutowo do zaciągania zobowiązań finansowych majątkowych,
c/ poświadczenia za zgodność z oryginałem złożonych dokumentów przez osoby uprawnione statutowo do zaciągania zobowiązań majątkowych,
- mogą być uzupełnione przez podmiot składający ofertę.
2. Wezwanie do uzupełnienia ofert będzie przekazane na piśmie za potwierdzeniem odbioru (dopuszcza się przekazanie wezwania w formie faksu lub poczty elektronicznej e-mail, za potwierdzeniem odbioru wezwania).
3. Termin złożenia uzupełnienia oferty wynosi trzy dni od otrzymania wezwania.
4. Oferty posiadające braki formalne po upływie terminu na ich uzupełnienie zostaną odrzucone.
X. Termin składania ofert:
1. Oferty należy składać w zamkniętej kopercie, opatrzonej nazwą zadania, w Kancelarii Ośrodka Sportu i Rekreacji w Szczecinku przy ulicy Piłsudskiego 3, 78-400 Szczecinek lub przesłać pocztą na podany wyżej adres.
2. Termin składania ofert upływa w dniu 30.12.2024 roku o godz. 15:00. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do Ośrodka Sportu i Rekreacji w Szczecinku, dotyczy to również przypadków przesłania oferty pocztą lub kurierem.
3. Szczegółowych informacji w sprawie ogłoszonego konkursu ofert udziela osobiście lub telefonicznie Pani Ewa Jóskowska – starsza księgowa Ośrodka Sportu i Rekreacji w Szczecinku – pokój nr 1,
tel. 094 37 210 91 wew. 37, od poniedziałku do piątku od godz.8ºº do godz.15ºº.